Bolt Action mini campagne idee

Roy
VIP
Berichten: 113
Lid geworden op: 22-09-2018 12:29

Bolt Action mini campagne idee

Bericht door Roy » 24-09-2018 22:42

Ik was tijdens het Bolt Action spel afgelopen vrijdag er al over tegen KrisDR beginnen praten, ik zou een Bolt Action mini campagne willen opstarten zodra de boel in de club een beetje loopt.

Wat had ik in gedachte;

- De campagne zal uitgevochten worden tussen de Axis (Duitsland) en de Allies (US en British)
- Tijdens de campagne zal iedere speler 5 veldslagen doen
- Tijdens een veldslag zal er per speler een maximum van 1500 punten mogen gebruikt worden
- De units die gebruikt worden per veldslag zullen uit de poulle van 5000pt gehaald worden
- Iedere speler maakt een legerlijst van 5000 punten. Deze units zullen worden gebruikt voor de legerlijsten samen te stellen per veldslag
- De legerlijsten moeten op Easyarmy gemaakt worden. Eens gemaakt moet de 5000pt lijst aan de gamemaster overgemaakt worden ter controle. Een meer gedetailleerde beschrijving over hoe dit werkt zal nog volgen.
- Er kunnen meerdere spelers meedoen, maar er moeten evenveel Axis als Allies spelers zijn
- De periode zal Juni 1944 zijn. Op de legerlijsten mogen geen units staan die in die periode niet beschikbaar waren.
- Elke unit die vernietigd is zal niet in de daarop volgende veldslagen kunnen gebruikt worden. Infanterie units kunnen tussen de veldslagen versterkt worden uit de reserve pool, of kunnen samengevoegd worden onder voorwaarde dat dit geen inbreuk op de Bolt Action Unit rules is.
- Elke unit die de veldslag overleefd is terug bruikbaar voor volgende veldslagen. Voertuigen die beschadigd waren maar niet vernietigd zullen dan als gerepareerd worden beschouwd. Bv. Een tank die een turret jam had. Uitzondering hierop is wanneer de verliezer een immobilized unit heeft dan zal deze na de veldslag als vernietigd beschouwd worden.
- De veldslagen zullen in chronologische volgorde uitgevochten worden. D.w.z. dat de eerste een Geallieerde aanval zal zijn. De 2e kan dan terug een aanval van de Geallieerden zijn, een meeting engagement of een aanval van de Axis naargelang wat de uitkomst van de 1e veldslag was.
Lead by example

Roy
VIP
Berichten: 113
Lid geworden op: 22-09-2018 12:29

Bericht door Roy » 24-09-2018 22:43

Deze regels moeten nog verder uitgewerkt worden, dus jullie feedback of ideëen zijn welkom.

Gelieve alleen te reageren als je werkelijk wil meedoen.

Ik zou zeggen SHOOT
Lead by example

krisdr
Private First Class
Private First Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-09-2018 10:11

Bericht door krisdr » 25-09-2018 18:22

ik zou opteren dat je een weapons team ook kunt aanvullen vanuit je infantry, maar dan zakken ze de volgende battle 1 niveau (Regular -> inexperienced). Battle daarna terug Regular (ervaring opgedaan).

Als je troepen aanvult, mag je dan experience levels mixen ?

Immobilized vehicles zou je wel kunnen een recovery doen als je de battle gewonnen hebt, maar dan bv maar terug inzetten na een wachtbeurt van 1 battle (voor de reparatie).
Zo geef je ook een klein voordeel aan wie de battle wint.

Ik zou verplichten om 1 senior officer (Captain, Major) in je lijst op te nemen, die minstens 1 battle moet meespelen. Senior Officer van de tegenpartij afknallen levert dan een bonus punt op.

Zijn maar ideetjes.

Wat met de Free FO van de Britten (National Rule). Krijgen ze die sowieso elke battle ? Ik zou zeggen van wel, omdat dit zou moeten balanceren met de bv De Buzzsaw rule van de Duitsers
I'd love to change the world, but they won't give me the source code.

Roy
VIP
Berichten: 113
Lid geworden op: 22-09-2018 12:29

Bericht door Roy » 25-09-2018 19:58

Goede voorstellen, Kris. Hier de feedback

"ik zou opteren dat je een weapons team ook kunt aanvullen vanuit je infantry, maar dan zakken ze de volgende battle 1 niveau (Regular -> inexperienced). Battle daarna terug Regular (ervaring opgedaan)."

Goed punt, zal ik opnemen.

"Als je troepen aanvult, mag je dan experience levels mixen ?"

Nee, als een infanterie unit aangevuld wordt moet dit gedaan worden met eenheden hetzelfde niveau. Ook is het niet altijd nodig om de units te versterken. En units mogen nooit boven hun orriginele sterkte uitkomen.

"Immobilized vehicles zou je wel kunnen een recovery doen als je de battle gewonnen hebt, maar dan bv maar terug inzetten na een wachtbeurt van 1 battle (voor de reparatie).
Zo geef je ook een klein voordeel aan wie de battle wint."

Ook een goed punt. Zal dus ook opgenomen worden.

"Ik zou verplichten om 1 senior officer (Captain, Major) in je lijst op te nemen, die minstens 1 battle moet meespelen. Senior Officer van de tegenpartij afknallen levert dan een bonus punt op."

Die Senior officier die minstens 1 battle op tafel moet staan, ja. Echter aan hoe de "overwinning" berekend zal worden heb ik nog niet gedacht. Dus dat bonus punt blijft in beraad.

"Wat met de Free FO van de Britten (National Rule). Krijgen ze die sowieso elke battle ? Ik zou zeggen van wel, omdat dit zou moeten balanceren met de bv De Buzzsaw rule van de Duitsers"

De National rules blijven van kracht. Ik ben echter nog niet zeker hoe het aan te pakken moest er een battle van meerdere personen vs meerdere personen.

En laat de ideëen maar komen.
Lead by example

Roy
VIP
Berichten: 113
Lid geworden op: 22-09-2018 12:29

Bericht door Roy » 07-10-2018 14:00

Goed, ik ga het verder uitwerken. Mijn doel is om ergens in januari of februari te starten omdat we tegen dan wat mensen kunnen ronselen om mee te doen.
Een minimum van 2 vs 2 zou leuk zijn. Meer nog beter.
Lead by example

krisdr
Private First Class
Private First Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-09-2018 10:11

Bericht door krisdr » 08-10-2018 06:35

count me in.
I'd love to change the world, but they won't give me the source code.

Roy
VIP
Berichten: 113
Lid geworden op: 22-09-2018 12:29

Bericht door Roy » 08-10-2018 10:38

[quote="krisdr"]count me in.[/quote]


Super
Lead by example

Jurgen
Private
Private
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-09-2018 20:38

Bericht door Jurgen » 08-10-2018 13:41

Zou je bepaalde voorwaarden stellen aan hetgeen er in de poule mag (buiten 1944). Bvb, maximum 3 tanks ? Of iedereen moet maar zorgen dat hij er 5X een battle mee kan spelen ?

In ieder geval, ik ben ook zeer geïnteresseerd om mee te doen :wink:

Roy
VIP
Berichten: 113
Lid geworden op: 22-09-2018 12:29

Bericht door Roy » 08-10-2018 14:05

De opzet is zo dat de spelers zich per spel aan de legerregels moet houden.
Je maakt dus een poule van 5000pt. Uit de units in deze poule wordt dan je legerlijst die je in de eerste slag gaat gebruiken gemaakt rekening houdend met de legerlijst rules.
Na de slag worden de verliezen genoteerd en uit de poule van 5000pt gehaald. De overlevenden gaan terug in de poule. Infanterie units die verliezen hebben (vb een 10 figuren unit heeft na de slag nog maar 4 man over. Deze kan dan in een volgende slag als 4 man unit op tafel gezet worden of terug op sterkte gebracht worden met figuren uit de poule van 5000pt of wat hiervan nog overblijft) zal dan tot deze versterkt worden een unit blijven met het aantal dat ze op dat moment nog hadden.

Maar in antwoord op je vraag, in princiepe kan er maar 1 tank per reinforced platoon op tafel gezet worden zoals in elk normaal spel.


Maar ik ga de regels verder uitwerken en zo duidelijk mogelijk maken.
Lead by example

Roy
VIP
Berichten: 113
Lid geworden op: 22-09-2018 12:29

Bericht door Roy » 28-10-2018 10:03

Een vraag,

Heeft er iemand een voorstel over hoe bij de start van een spel de verdedigende units die reeds in Ambush zitten te markeren. Ik bedoel dus op zo een manier dat de aanvaller niet weet waar de unit zit en wat voor unit het is.
Lead by example

Plaats reactie